РУ БЕ EN

Сценарии мероприятий

Сценарий сюжетно-игровой программы «Наше заветное желание»

Сцэнарый выхаваўчага мерапрыемства «А сёння ў нас Масленіца»

Сценарий районного мероприятия ко дню юного героя-антифашиста «Вспомним всех поименно»

02.11.2022

Сценарий районного мероприятия ко дню юного героя-антифашиста

“Вспомним всех поименно”

Разработчик

Свиридович Дмитрий Михайлович,

культорганизатор

 

Все силы, а если понадобится, и жизнь, я отдам за свободу и честь нашей Родины!.. Смерть фашистским оккупантам! Смерть предателям Родины!

Цель: познакомить детей с юными героями-антифашистами, пионерами-героями Великой Отечественной войны; воспитывать чувства патриотизма, любовь к Родине, сострадание к людям.

Слайд 1

Ведущий: Памяти юных- мальчиков и девочек всех стран, тех, кто боролся и умирал за свободу, равенство и счастье людей, посвящается день 8 февраля. Их много погибло в борьбе. Имена у них разные, но старшие дали им одно общее имя - орлята. Орлята –это значит отважные, смелые.

Слайд 2 Ученик 1: Юные безусые герои, Юными остались вы навек. Перед вашим вдруг ожившим строем Мы стоим, не поднимая век. Боль и гнев сейчас тому причиной, Благодарность вечная вам всем, Маленькие стойкие мужчины, Девочки, достойные поэм.

Слайд 3 Ведущий: 8 февраля1962 года трудящиеся Парижа вышли на антифашистскую демонстрацию. В первом ряду шёл невысокий пятнадцатилетний паренёк Даниэль Фери. Он не слышал выстрелов. Сражённый пулей упал на мостовую. Ученик 2: Молчалив и суров Париж!

 Плачут безлюдные улицы,

 Роняя тяжёлые капли с крыш, От боли дома сутулятся. Цветы и снова цветы, Чёрные ленты горя, Франция, это сегодня ты Провожаешь своих героев.

Слайд 4 Ведущий: Ровно через год, 8 февраля 1963 года, в Иракской тюрьме от нечеловеческих пыток умер другой мальчик - Фадыл Джамаль.

Слайд 5

 Ведущий: С тех пор решено День 8 февраля сделать Днем памяти юных героев-антифашистов. Юные герои-антифашисты, это такие же дети как вы. До войны это были самые обыкновенные мальчишки и девчонки. Учились, помогали старшим, играли, бегали-прыгали, разбивали носы и коленки. Их имена знали только родные, одноклассники да друзья.

Они боролись за то, чтобы был мир во всем Мире. Чтобы не гибли люди от бандитов, террористов, чтобы не было фашизма на Земле.

Ученик 1. Есть фраза: «На войне детей не бывает; те, что попали на войну, должны были расстаться с детством».

Ученик 2. Кто возвратит детство ребенку, прошедшему через ужас войны? Что помнит он? Что может рассказать? Мы должны об этом говорить сегодня, должны знать, должны помнить! Потому, что и сейчас где-то рвутся бомбы, свистят пули, рассыпаются от снарядов на пыль и крошки дома, горят детские кроватки.

Ученик 1. Можно спросить, что героического в том, чтобы в 5, 10 или 12 лет пройти через войну? Что могли понять, увидеть, запомнить дети? Многое!

Ученик 2.  Что помнят о матери? Об отце? Давайте послушаем воспоминания детей войны:

 Ведущий: Слово предоставляется:

  1. Либенсону Аркадию Борисович, председателю районной организации общественное объединение «Белорусский союз блокадников Ленинграда».
  2. Мизякину Николаю Даниловичу, секретарю Партизанского райкома  коммунистической партии, члену коммунистической партии Беларуси.
  3. Черновец Зинаиде Владимирвне, узнице концлагеря на территории Литвы.
  4. Прокошиной Нине Антоновне, члену Совета ветеранов Партизанского района, член коммунистической партии Беларуси, ответственный  за работу с молодежью.

Звучит песня «Колокол»  в исполнении Мурашко Алеси СШ 22

 

Ведущий: Набатным призывом прозвучали слова «Вставай, страна огромная!» в первые дни Великой Отечественной, когда гитлеровские полчища вероломно вторглись на нашу землю. Весь советский народ поднялся на священную борьбу против немецко—фашистских захватчиков. Вместе с отцами, старшими братьями и сестрами по зову сердца с оружием в руках шли в бой тысячи юных патриотов, которые боролись с фашизмом. Много юных героев погибло за свободу нашей Родины.

Ученик 1: Война - жесточе нету слова. Война - печальней нету слова. Война - святее нету слова В тоске и славе этих лет. И на устах у нас иного Еще не может быть и нет... Ведущий: В благодарной памяти народа навсегда останутся славные боевые дела юных героев. Тех, кто мужественно дрался с лютым врагом на полях фронтовых сражений, в партизанских отрядах и в условиях подполья. Тех, кто внес свой вклад в грядущую победу и кому сегодняшние сверстники обязаны счастливой мирной жизнью. Ученик 2: Янтарные рассветы и закаты, И свежесть леса, и речная гладь… Чтоб радовались этому ребята, Отцы и деды, бывшие солдаты, Умели за отчизну постоять. И в восемнадцатом, И в сорок первом Шли в бой они, А рядышком порой Шагал мальчишка, Сверстник наш, наверно. Ещё мальчишка, Но уже герой! Ученик 1: Сотни школьников сражались в партизанских отрядах, были членами подпольных организаций. Они были разведчиками и связистами, сестрами милосердия и подрывщиками.

Ученик 2: Они показали, каким огромным может стать маленькое детское сердце, когда разгорается в нём священная любовь к Родине и ненависть к её врагам.

Ведущий: Мальчишки. Девчонки. На их хрупкие плечи легла тяжесть невзгод, бедствий, горя военных лет. И не согнулись они под этой тяжестью, стали сильнее духом, мужественнее, выносливее. Маленькие герои большой войны. Они сражались рядом со старшими - отцами, братьями…

Перекличка на фоне музыкальной фонограммы и ММП.(мелодия для переклички)

Комментируют старшие пионеры и пионеры-лидеры.

Слайд 6

- Пионер д. Станьково Дзержинского района Минской области

Марат Казей. Юный разведчик партизанской бригады имени

Рокоссовского. В мае 44-го окруженный фашистами, принял

последний бой. Посмертно награжден орденом Отечественной

войны I степени за мужество и бесстрашие, герой Советского союза.

Его имя занесено в Книгу Почета Белорусской республиканской пионерской организации.

Слайд 7

- Пионерка г. Ленинграда Зина Портнова, член Обольской подпольной комсомольской организации «Юные мстители» Витебской области, схвачена фашистами в 44-м, расстреляна. Её имя занесено в Книгу Почета Белорусской республиканской пионерской организации, награждена орденом Герой советского Союза.

Слайд 8

- Пионер Женя Баковец из д. Мижевичи Слонимского района Гродненской области. Юный пулеметчик партизанского отряда «Советская Белоруссия».

Верный торжественному обещанию, погиб, прикрывая отход своих товарищей. Посмертно награжден медалью «За отвагу».

Слайд 9

- Лида Вашкевич — участница Великой Отечественной войны, пионер-герой. Добывала бумагу для листовок. Доставляла сообщения в условленное место партизанам, подпольщикам. Предупреждала об облавах. В настоящее время сумка и пионерский галстук Лиды Вашкевич хранятся в Гродненском музее.

 

Слайд 10

- Пионер белорусской д. Байки Тихон Баран, связной, разведчик и партизан. В январе 44-го спасая своих земляков, повторил подвиг Ивана Сусанина, завел гитлеровцев не к партизанам, а в топкие болота. Когда фашисты поняли, что юный патриот завел их в ловушку, они убили Тихона.

Слайд 11

- Валя Зенкина в годы войны вошла в молодёжное подполье и вместе с единомышленниками готовила и воплощала в жизнь планы побега советских военнопленных из немецких лагерей. Позже сражалась против немецко-фашистских захватчиков в партизанском отряде. За отвагу и мужество была награждена орденом Красной Звезды.

Слайд 12

- Леня Косач из д. Громоще Полоцкого района Витебской области. Подрывник отряда им. Калинина Второй Дриссенской партизанской бригады. Собирал на местах боев винтовки, 2 ручных пулемета, несколько корзин патронов и гранат, надежно спрятал все это, а представился случай - передал партизанам. После освобождения Витебщины, ушел на фронт, в декабре 44-го геройски погиб на территории Латвии.

Слайд 13

- Юная подпольщица г. Минска Люся Герасименко стала незаменимым помощником своего отца –руководителя подпольной группы. Она выполняла самые различные поручения: относила листовки или медикаменты в условленное место, передавала донесения, расклеивала листовки. В декабре 42-го была схвачена гитлеровцами вместе с матерью. Казнена. Имя Люси занесено в Книгу Почета Белорусской республиканской пионерской организации.

Слайд 14

- Пионер Юра Нечаев из Могилевской области стал разведчиком партизанской бригады им. Шестакова. В 1945геройски погиб в

одном из боев с захватчиками. Имя Юры занесено в Книгу Почета Белорусской республиканской пионерской организации.

Слайд 15

- Надю Богданову гитлеровцы казнили дважды, и боевые товарищи долгие годы считали её погибшей и даже поставили памятник. Когда она стала разведчицей в партизанском отряде 2-й Белорусской бригады, ей не было ещё и десяти лет. Награждена орденом Красного Знамени, орденами Отечественной войны I и II степени, медалью «За отвагу», медалью «За боевые заслуги», медалью «Партизану Отечественной войны I степени». Имя Нади Богдановой занесено в Книгу почёта Белорусской республиканской пионерской организации

Слайд 16

- Юный партизан Витя Ситница из д. Куритичи Петриковского района Гомельской области.Подрывник диверсионного отряда партизанской бригады. Схвачен и зверски замучен фашистами. Своих не выдал. За мужество и героизм посмертно награжден орденом Отечественной войны I степени. Его имя занесено в Книгу Почета Белорусской республиканской пионерской организации.

Слайд 17

Ученик1 : Герои не забудутся, поверьте!

 Пускай давно окончилась война,

 Но до сих пор отряды на поверке

Погибших выкликают имена. Ученик 2: Пускай сердца, волнуясь, замирают,

 Когда в дорогу горны позовут.

Герои никогда не умирают,

Герои в нашей памяти живут.

Ведущий: Почтим память юных героев антифашистов минутой молчания.

Музыкальная фонограмма сменяется фонограммой метронома.

 

Ученик 1 : Мы - поколение, которое называет себя будущим! Мы - поколение, ставшее свидетелем рождения ХХI века! Мы - поколение, во имя которого отдали свои жизни миллионы наших дедов и прадедов!

Ученик 2: Мы - будущие защитники Отечества, помним о цене Великой Победы! Мы – юные граждане своей свободной и независимой страны! 

Ученик1 : У нас счастливое и спокойное детство. Мы должны ценить то, чего лишены были наши сверстники- юные герои-антифашисты: тёплый и уютный дом, родительскую любовь и заботу, своё здоровье и возможности, которые у нас есть.

Ученик2 : Школа учит нас быть патриотами своей Родины, проявлять активную гражданскую позицию. Но именно в реальных делах детских и молодежных организациях мы получили возможность почувствовать себя истинными гражданами своей страны.

 

Ведущий: В веках останется большой подвиг народа, который остановил черного призрака фашизма. И каждый человек на Земле должен сказать «нет» войне. Потому что большой подвиг достается большой кровью... Вечная память вершителям большого подвига, нашим дедам и прадедам!

 Звучит песня  «Пусть всегда будет солнце»  в исполнении Тушинской Софии СШ №22

свернуть

Сцэнарый сюжэтна-гульнёвай праграмы для старэйшых школьнікаў «Край, у якiм я жыву»

02.11.2022

Дзяржаўная ўстанова адукацыі

“Цэнтр дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі “Ветразь” г.Мінска”

 

 

 

Сцэнарый

сюжэтна-гульнёвай праграмы

для старэйшых школьнікаў

“Край, у якiм я жыву”,

прысвечанай

Дню Незалежнасці Рэспублікі Беларусь

 

 

 

 

 

 

Аўтар:

Камлач К.А.,

загадчык аддзяленнем харэаграфіі

ЦДАДіМ “Ветразь” г.Мінска

 

Мінск 2022

АНАТАЦЫЯ

НА СЦЭНАРЫЙ СЮЖЭТНА-ГУЛЬНЁВАЙ ПРАГРАМЫ

“КРАЙ, У ЯКIМ Я ЖЫВУ”, ПРЫСВЕЧАНАЙ ДНЮ НЕЗАЛЕЖНАСЦІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ

 

Сёння наша краіна знаходзіцца на якасным інавацыйным этапе развіцця, рашуча глядзіць у будучыню і пры гэтым памятае аб сваіх каранях і сваёй гісторыі. Дзяржава з дапамогай выхаваўчых і адукацыйных устаноў садзейнічае  захаванню і памнажэнню нацыянальнага духоўнага і культурнага здабытку, гістарычнай спадчыны і прыродных багаццяў краіны, самабытных традыцый беларускага народа. Таму сацыякультурныя праграмы таксама павінны дапамагаць выхаванню моладзі ў духу любові да Айчыны.

Тэма: Гістарычнае мінулае і сучаснасць роднага краю.

Ідэя: Фарміраванне патрыятычных якасцей старэйшых школьнікаў.

Мэта: Абудзіць патрятычныя пачуцці вучняў, іх цікавасць да мінулага і сучаснасці Беларусі.

Аўдыторыя: старэйшыя школьнікі.

Месца правядзення: канферэнц-зала ЦДАДіМ “Ветразь” г.Мінска.

 

 СЦЭНАРЫЙ

СЮЖЭТНА-ГУЛЬНЁВАЙ ПРАГРАМЫ “КРАЙ, У ЯКIМ Я ЖЫВУ”, ПРЫСВЕЧАНАЙ ДНЮ НЕЗАЛЕЖНАСЦІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ

 

У фае гучаць песні: ”Добры вечар, госці”, “Люблю цябе, Белая Русь!”, “Спадчына”, “Родны мой горад”, “Мой родны кут”, ”Нёман”, “Радзіма, мая дарагая!”. Прадстаўлена фотавыстава “Мінск сёння” і экспазіцыя твораў дэкаратыўнага мастацтва на тэму “Гістарычнае мінулае роднага краю”. Гасцей сустракаюць дзяўчаты ў беларускіх сукенках (Ганка і Наталька – яны будуць дапамагаць вядучаму на працягу праграмы – узнагароджваць і раздаваць зоркі-карткі ). 

Канферэнц-зала упрыгожана з аднаго боку чырвонымі і зялёнымі шарамі. Злева каля сцэны стаіць відэа-праэктар з застаўкай праграмы. Пад час праграмы фонам гучыць вальс з оперы “Дзікае паляванне караля Стаха”.

На фоне – “Мелодыі” І. Жыновіча і прэзентацыя “Пейзажы Беларусі”.

Вядучы чытае верш:

Зямля Беларусі! Бары і дубровы,

Жытнёвае поле, шаўковы мурог,

У промнях рабіны – заход вечаровы,

Што клёкат буслоў – ручаёў перамовы

І ў шумных прысадах істокі дарог.

Былога быліны, старога паданні

Плывуць, як аблітыя сонцам чаўны,

Па краю зялёным, прасторах бяскрайніх

Ад Нёмана да Сожа, ад Буга

Да Гайны,

Па хвалях Дняпра і шырокай Дзвіны.

І не сляпіў вачэй, быў просты

Ва ўсе вякі твой родны узор:

Гаёў бялюткая бяроста,

Густы блакіт лясных азёр.

І лён, зусім як неба, сіні,

І ўсе ў рамонках берагі…

Мой беларускі, мой адзіны

Край, ад калыскі дарагі!

На экране з'яўляецца выява планеты Зямля, якая ўвялічваецца і пераўтвараецца ў карту міра, і на ёй успыхваюць межы Беларусі.

Музыка мікшыруецца. На экране застаецца выява Беларусі.

Вядучы: Сёння Рэспубліка Беларусь знаходзіцца ў цэнтры Еўропы. Як незалежная самастойная дзяржава існуе з 1991 года. А ці ведаеце вы, што      Беларусь першая ў свеце добраахвотна адмовілася ад валодання ядзернай зброяй? Яе тэрыторыя складае 207 тысяч кв.км. Гэта больш, чым Чэхія, Балгарыя і нават болш, чым Бельгія, Галандыя і Данія разам узятыя. Насельніцтва Баларусі складае каля 10 мільенаў чалавек. Але як жа было ранней? Зараз даведаемся, бо мы адпраўляемся ў невялікае подарожжа па гістарычнаму мінуламу і сучаснаці нашай краіны! Але пастойце! Мяне завуць Альжбэта. Гэта дзве мае памошнiцы – Наталька і Ганка. А як вас завуць мы не ведаем! Таму зараз спачатку дзяўчаты хорам назавуць свае імёны, а пасля і хлопцы. Дзяўчаты, калі ласка! (называюць свае імёны) Дзякуй, а зараз хлопцам слова! Вось мы і пазнаёміліся! А зараз пехалі! 

А ці ведаеце вы, на каго падобна наша страна па абрысам? (зубр)

Які беларускі пісьменнік першы аб гэтым сказаў? (У.Караткевіч)

Так, вялікі дзякуй, а тых, хто адказаў, я запрашаю на пляцоўку. Давайце знаёміцца бліжэй. Як вас завуць? (адказы) Вы, пэўна, ведаеце аб нашай краіне шмат, а зараз пабачым, хто хутчэй успомніць геаграфію нашага краю. (на сцэну выносяць планшэты з контурнымі картамі з заданнем хто хутчэй намалюе абрысы краіны)

Гульня “Абрысы”

Вядучы: Малайцы, дзякуй, трымайце падарункі. (дзяўчаты ў беларускіх сукенках узнагароджваюць) І пад апладысменты сядайце на свае месцы.

Кожная дзяржава мае свае сімвалы. Гэтымі сімваламі ганарацца, іх паважаюць. Ёсць такія сімвалы і ў нас. Гэта сцяг, герб і гімн.

Назавіце, калі дзяржаўны гімн трансліруецца дзяржаўнымі і радыё кампаніямі? (кожны дзень у 6 і 24 гадзіны; у навагоднюю ноч)

Сапраўды, так і ёсць, я запрашаю вас на пляцоўку. Як вас завуць? (адказы)

Спадзяюся, што вы гэтак жа ўсё ведаеце і пра сцяг і герб!? (На пляцоўку выносяць рэквізіт, з якога будуць рабіць сцяг і герб)

Гульня “Творчыя сімвалы”

Вядучы: Апладысменты нашым удзельнікам. Яны цудоўна выканалі гэтыя заданні! І, канешне ж, атрымаюць падарункі! (узнагароджваюць)

Сядайце, калі ласка, на свае месцы. Гісторыя Беларусі налічвае не адно тысячагоддзе. І без гэтай гісторыі не магчыма будаваць сучаснае і  прагназаваць будучыню!

Які шлях пралягаў па тэрыторыі Беларусі? (з варагаў у грэкі)

У якой летапісі ўпершыню ўпамянуты Менск? (Аповесць мінулых гадоў)

Куды Ефрасіння Полацкая здейсніла свае апошняе паломніцтва? (Іерусалім)

Тых, хто адказаў на пытанне, я запрашаю на пляцоўку. Давайце знаёміцца. (удзельнікі называюць свае імёны)

Зараз мы ўспомнім архітэктурныя помнікі нашага краю. На экране вы ўбачыце слайды, і вам трэба сказаць, што за помнік архітэктуры і дзе ён знаходзіцца. Хто больш і хутчэй адкажа, той і пераможца!

Гульня “Спадчына”

Вядучы: Я бачу, вы добра ведаеце беларускую спадчыну. Трымайце падарункі і сядайце на свае месцы пад гучныя апладысменты зала.

Але  гэтых помнікаў было б яшчэ больш, каб войны не краналі наш край.

Музыка мікшыруецца. (Пластычная кампазіцыя ў выкананні харэаграфічнага калетыва”Непоседы”)

Вядучы:  Апладысменты харэаграфічнаму калетыву “Ранак”.

А ўсім тым, хто сядзіць на сваіх месцах, зараз трэба трошкі парухацца, папрацаваць! Паглядзіце, калі ласка, пад свае крэслы, і калі нешта знойдзіце – выходзце на пляцоўку. (знаходзяць карткі з надпісамі працавітасць, талерантнасць, сумленнасць, гасцёўнасць.) А што аб'ядноўвае ўсе гэтыя словы? (якасці беларускай нацыі) Так, так, вы ўсё добра кажаце. А якая з якасцей дапамагла беларусам дасягнуць той ступені, на якой мы зараз знаходзімся? (працавітасць) Нездарма наш народ склаў шмат прыказак і прымавак аб працы. Давайце іх успомнім!

Гульня “Складзі з дзвух частак” (пасловіцы і пагаворкі падзелены на дзве часткі – трэба скласці)

Вядучы: Зараз убачым, што ў вас атрымалася. (удзельнікі чытаюць)

Апладысменты ўдзельнікам! Трымайце падарункі і сядайце на свае месцы. Нашы продкі не толькі ўмелі працаваць, але добра адпачываць. Напрыклад, у 18 стагоддзі былі такія балі!... Музыка і танцы, песні і гульні, застоллі і феерверкі! На іх збіралася ўся навакольная шляхта, каб вабіць свой вольны час.

На фоне паланэза “Развітання з радзімай” М. Агінскага.

А ці ведаеце вы, што азаначае слова “шляхта”? (саслоўе, якое было служывым людзям, валодала зямлёей і сялянамі)

А што за мелодыя гучыць, і хто яе напісаў? (паланэз “Развітанне з радзімай” М. Агінскі)

А дзе яна была напісана? (Паўночныя Афіны – вёска Залессе)

Я запрашаю вас на пляцоўку разам з сябрам, ці сяброўкай. Як вас завуць? (адказы)

У вас ёсць магчымасць стаць сапраўднымі ўдзельнікамі балю. Пытанне да залу: а якія танцы танчылі ў той час на балі? (кадрыль,паланэз) Вас я таксама запрашаю прыняць удзел. Выходзьце на пляцоўку з сябрам ці з сяброўкай. А станчыць вашу першую кадрыль дапамогуць удзельнікі харэаграфічнай студыі “Модум”. Сустракайце! (пары танцуюць) Дзякуй, нашым памочнікам. (удзельнікі харэаграфічнай студыі “Модум” уходзяць)

На шляхецкіх балях моладзь бавіла час у розных гульнях і забавах, адной з якіх была жартоўная варажба.

Гульня “Жартоўная варажба” (выносяць кубак, люстэрка, карону і чашу з грашыма – на вочы дзяўчыне адзявалі маску і казалі: Вяночак вянчання, варажы на каханне! - І паварочвалі вакол сябе. Яна падыходзіла да аднаго з прадметам, чым самым і вызначала свой далейшы лёс – калі да люстэрак – то прыножы суджаны, калі да кубка – п'яніца, да кароны – знакаміты, да грошаў – багаты)

Але ж якія беларусы без “Лявоніхі” і “Полькі”? (дзяўчына выносіць стужкі) Трымайце за адзін канец стужкі, а на другім канцы вас чакае ваша пара! (удзельнікі разбіваюцца на пары) А вы, гледачы, будзьце уважлівы, якая пара лепш за ўсіх танцавала!

Гульня “Танцы”

Вядучы: Малайцы! Цудоўна танчылі. Мне вельмі спадабалася, аж самой у скокі захацелася! Апладысменты ўдзельнікам! Трымайце падарункі і сядайце на свае месцы.

Але ж які беларус без песні?!

Якія вы ведаеце беларускія песні? (адказы)

(Ганка и Наталька раздаюць лісты са словамі песні)

Шмат ведаеце! А есць яшчэ адна цудоўная, словы якой напісаў Адам Русак, музыку – Ісаак Любан. Называецца яна “Бывайце здаровы”! Кожны з вас атрымау словы гэтай песні. Дык давайце ж і спяем яе разам!

Гульня “Хор”

Спявайце!

Як ластаукі ў сінім абшары.

Спявайце!

І знікнуць дажлівыя хмары.

Спявайце!

І сонейка прамянямі

Высокае неба расчыніць над вамі!

Гучыць песня “Адраджэнне”, ЗЛКРБ  «Буслiк».

 

 

 

 

 

 

свернуть

Проект «Культурное наследие Беларуси»

02.11.2022

Государственное учреждение образования

«Центр дополнительного образования детей и молодежи

«Ветразь» г.Минска»

 

Проект «Культурное наследие Беларуси»

 

Автор: Горлина Ольга Зеликовна,

педагог дополнительного образования

ЦДОДиМ «Ветразь» г.Минска

 

Актуальность. Еще со времен СССР в молодежной среде распространяется мнение, что на Западе культура высоко развита, а нам до них далеко. У современных детей подобное мышление выражается еще ярче. Нередко приходится слышать, что они вырастут и уедут в Европу. При этом о свое стране, своей культуре и истории знают очень мало.

Школьной программы для решения этой проблемы категорически недостаточно. Информация, переданная детям в форме бесед, лекций и т.д. не приносит серьезного результата. Даже добытые самостоятельно сведения хоть и прочнее полученных извне, но остаются мертвыми, слабо задевая эмоциональную сферу. Эмоциональное восприятие гораздо эффективнее.

Следовательно, для восприятия информации о культуре и истории своей Родины необходима визуально-чувственная составляющая. Лучший метод в этом контексте – экскурсии. Возможность увидеть красоту памятников культуры, истории, имеют возможность погрузиться в обстановку их создания, функционирования оказывает сильнейшее воздействие на сознание реципиента.

Каждая экскурсия содержит информацию в разных областях знаний. Значит, каждый раз дети получают разностороннее развитие. Это происходит ненавязчиво, незаметно и очень интересно. Гораздо увлекательней, чем на самом хорошем уроке.

Цель: интеллектуальное развитие обучающихся и воспитание патриотизма.

Задачи:

  1. дать обучающимся глубокие знания об истории и культуре Беларуси;
  2. познакомить обучающихся с объектами культуры своей страны;
  3. определить место Беларуси в мировой культуре;
  4. создать условия для того, чтобы дети понимали и ценили культуру и историю своего народа;
  5. закрепить полученные знания в практических работах.

 

 

 

 

Содержание проекта

 

Экскурсия

ПС

Примечания

                                                                               I.                     История Беларуси

1.          

Минск исторический

Старый город. История рождения и развития города

 

2.          

Исторический музей

 

 

3.          

Минская ратуша

 

 

4.          

Любча - Новогрудок -Литовка

История и архитектура, средневековые игры, центр стрим-арт

 

5.          

Слоним - Сынковичи -Жировичский монастырь

История и архитектура

 

6.          

Музей истории Минска

Основная экспозиция, интерактивные выставки

 

7.          

Мирский и

Несвижский замки

История и архитектура

 

8.          

Пинск

История и архитектура, музей Полесья, речная прогулка по Пине

 

9.          

Могилев -

Буйничное поле

История и архитектура

 

10.     

Гомель

История и архитектура

 

11.     

Полоцк

История и архитектура

 

12.     

 

 

Лида

Знакомство с городом, ремесла, обычаи, кухня Беларуси, народный театр, история, архитектура Лидского замка, знакомство с событиями и оружием

 

13.     

Сула - Ивенец

История и архитектура, ремесла, традиции

 

14.     

Заславль

 

 

                                               II.                      Архитектура Беларуси

15.     

Минск архитектурный

Знакомство с архитектурными стилями в Минске

 

16.     

Беларусь готическая

 

 

17.     

 

Минск сакральный

Особенности архитектуры храмов различных конфессий, их отличия. Толерантность беларусов

 

18.     

Снов - Ружаны -Пружаны

История и архитектура

 

19.     

Гродно

История и архитектура

 

20.     

                          III.            Живопись Беларуси

21.     

Музей изобразительного искусства

 

Обзорное знакомство

 

22.     

Витебск-Здравнево

История и архитектура города, история группы Малевича, Репин

 

23.     

Музей М. Савицкого

Знакомство с творчеством, закрепление каждого этапа в игре

 

24.     

Центр современного искусства в Минске

Знакомство с современным белорусским искусством

 

25.     

Детский арт-центр «Улей» на базе ЦДОДиМ в Смиловичах

Знакомство с белорусскими художниками начала ХХ века

 

                                    IV.            Беларусь литературная

26.     

Музей Я. Коласа

 

 

27.     

Музей Я. Купалы

Я. Купала и белорусская народная культура

 

28.     

Музей К. Крапивы

Игры, мастер-классы, организованные сотрудниками музея

 

                           V.            Музыка Беларуси

29.     

Бобруйск - Жиличи - Красный Берег

 

 

30.     

Усадьба Огинского

 

 

31.     

Усадьба Манюшко в Смиловичах

 

 

                                              VI.            Промышленность Беларуси

32.     

Фабрика «Коммунарка»

 

 

33.     

Минский тракторный завод

 

 

34.     

Белаз

 

 

35.     

Секреты ювелиров. Минск

 

 

36.     

Фабрика Слуцких поясов

 

 

37.     

Керамический завод в Радошковичах

 

 

38.     

Березовка (стеклозавод «Неман»)

 

 

                                            VII.            Слава и боль Беларуси

39.     

Музей Отечественной войны

 

 

40.     

Тростенец

 

 

41.     

Брестская крепость -Беловежская пуща

 

 

42.     

Минск-героический

 

 

43.     

Хатынь

 

 

44.     

Линия Сталина

 

 

45.     

Станьково

 

 

                                    VIII.            Экология Беларуси

46.     

Березинский заповедник

 

 

47.     

По Янтарному пути. Минск-Пески

 

 

 

Условия реализации проекта

Главная проблема – платежеспособность родителей, их заинтересованность. Тем не менее, для достижения наибольшего эффекта есть необходимость охватить максимально возможное количество детей. Решению проблемы могут способствовать следующие шаги:

  • глубокая работа с родителями, разъяснение интереса и пользы экскурсий, помощь в расстановке приоритетов;
  • выбор, корректировка содержания и времени проведения экскурсий наиболее приемлемых (в рамках ПС) для предполагаемых участников;
  • привлечение родителей к подготовке и организации экскурсий;
  • выстраивание маршрута наиболее бюджетным образом;
  • объединение для участия в экскурсии нескольких групп разных педагогов;
  • выбор туроператора, предоставляющего требуемые условия.

Презентация 

свернуть

Выступ «Вектар выхавання патрыятызму i грамадзянскай кампетэнцыi: культура i мова»

02.11.2022

 

Маісеенка А.А., педагог дадатковай адукацыі ЦДАДіМ “Ветразь” г.Мінска

 

Добры дзень, паважанае спадарства!

Мае імя Анастасія Аляксандраўна Маісеенка, я з’яўляюся педагогам дадатковай адукацыі дзяржаўнай установы адукацыі “Цэнтр дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі “Ветразь” г.Мінска” у накірунку выяўленчага і дэкаратыўна-прыкладнога мастацтваў.

Сёння тэма майго выступу гучыць так: “Вектар выхавання патрыятызму і грамадзянскай кампітэнцыі: культура і мова”.

Адным з асноўных накірункаў дзейнасці аддзялення дэкаратыўна-прыкладной творчасці і выяўленчага мастацтва з’яўляецца адраджэнне беларускіх народных культурных традыцый. Нашы навучэнцы разам са сваімі педагогамі прымаюць актыўны ўдзел у мерапрыемствах самых розных узроўняў, якія мэтанакіравана захоўваюць нацыянальныя культурныя скарбы беларусаў, нашу прыгожую сакавітую родную мову і гісторыю. Мы арганізавалі і правялі шэраг раённых фэстаў беларускіх народных рамёстваў. Нагадаю накірункі: выцінанка, маляванка, лялькі ў беларускіх народных строях і інш.

Зараз, каб наглядна асвятліць тэму майго выступу, звярнуся да свайго асабістага досвіду працы ў гэтым накірунку.

Вашай увазе я прадстаўляю два праекты:

  1. Праект “Мая Радзіма – маё натхненне” у межах V раённага фестывалю народных рамёстваў;
  2. Майстар-клас “Беларуская набойка” у межах дэкады роднай мовы і культуры.

 

 

Праект Мая Радзіма – маё натхненне

у межах V фестывалю беларускіх народных рамёстваў

 

Гэты праект з’яўляецца вынікам нашага ўдзелу ва ўсіх чатырох папярэдніх фестывалях і агульнай працы па знаёмству з рознымі народнымі рамёствамі і іх гісторыяй.

Працавалі над праектам навучэнцы абяднанняў па інтарэсах “Карандаш” і “Мастерицы” (кіраўнікі: Маісеенка Анастасія Аляксандраўна, Ляўковіч-Худзінская Вера Віктараўна).

Тэма: “Вобразы Радзімы ў творах Уладзіміра Караткевіча “Каласы пад сярпом тваім”,

“Зямля пад белымі крыламі”.

Мэта: знаёмства з творчасцю і біяграфіяй Уладзіміра Караткевіча. Стварэнне

дэкаратыўнай кампазіцыі ў змешанай тэхніцы паводле твораў “Каласы пад сярпом тваім”,

“Зямля пад белымі крыламі”.

                 Задачы:
1. пазнаёміць навучэнцаў з біяграфіяй і творчасцю Уладзіміра Караткевіча;
2. распрацаваць эскізы кампазіцый паводле твораў “Каласы пад сярпом тваім”, “Зямля пад белымі крыламі”;
3. падабраць тэхнікі выканання прац, выканаць працы ў адзінай стылістыцы;
4. выхоўваць акуратнасць пры рабоце з матэрыяламі і інструментамі;
5. выхоўваць цікавасць да традыцыйных тэхнік;
6. развіваць камунікатыўныя здольнасці навучэнцаў, актывізаваць і пашырыць іх слоўнікавы запас беларускай мовы;
7. стымуляваць фарміраванне спрыяльнай псіхалагічнай атмасферы на занятку;
8. падрыхтаваць відэапрэзентацыю праекта.
 
                 Зараз прашу звярнуць вашу ўвагу на вынік нашай сумеснай працы. (відэа)
                 Другі праект быў створаны ў межах дэкады беларускай мовы.
 
 
Майстар-клас “Беларуская набойка”
 
 Тэма: Беларуская набойка. Гісторыя і практыка.
  Абяднанне па інтарэсах «Карандаш».
  Кіраўнік: Маісеенка Анастасія Аляксандраўна.
  Звярніце ўвагу на прэзентацыю, зараз мы маем магчымасць бачыць фота з майстар-класу, 
які ўжо праводзіўся некалькі разоў і нават трошкі змяняў фармат.
 Мэта: знаёмства з гісторыяй тэхнікі “набойка”. Упрыгожванне шопера беларускімі літарамі, 
словамі, фразамі ў тэхніцы традыцыйнай беларускай набойкі.
 На майстар-класе ў межах Рэспубліканскай алімпіяды гэта быў ужо не шопер, а матывацыйны плакат.
                 Задачы:
1. пазнаёміць навучэнцаў з гісторыяй тэхнікі беларускай набойкі;
2. асвоіць асноўныя прыёмы набойкі;
3. развіваць уменне кампанаваць аб’екты (літары, словы) у прасторы;
4. выхоўваць акуратнасць у працы з матэрыяламі і інструментамі;
5. выхоўваць цікавасць да традыцыйных тэхнік;
6. развіваць камунікатыўныя здольнасці, актывізаваць слоўнік беларускай мовы;
7. стымуляваць фармірававанне спрыяльнай псіхалагічнай атмасферы на занятку.
Такім чынам, на занятках у аб’яднаннях па інтарэсах адзялення дэкаратыўна-прыкладной творчасці 
і выяўленчага мастацтва ствараюцца ўсе ўмовы, каб захаваць
і зберагчы наш вялікі скарб – беларускую мову і культуру.
                   Дзякуй за ўвагу, добрага ўсім дня!
свернуть

Интернет-ресурсы: